تکنیک هایی برای غذا خوردن کودکان

تکنیک هایی برای غذا خوردن کودکان

تکنیک هایی برای غذا خوردن کودکان

تکنیک های غذا خوردن کودکان و تغذیه سالم در مدرسه

دلیلی ندارد تمام خوراکی های رنگارنگ سوپر را در کیف فرزندتان بگذارید. به فرزندتان هم بیاموزید پاستیل، کیک، شکلات، بستنی، چیپس، پفک، اسنک و… هیچ سودی برای او ندارند. اگر لازم است با هم بنشینید پای کامپیوتر و مقالات را جستجو کنید و به زبان ساده و شیرین تغذیه سالم را یادش دهید.

خرابی دندان

به علاوه، این خوراکی ها لابه لای دندان ها می مانند و سبب خرابی آنها می شوند. میوه های سفت که پوستشان راحت جدا می شود یا باید آنها را گاز زد (به جای آبمیوه پاکتی)، نان، پنیر و گردو (گوجه را تکه نکنید زیرا آب زیادی دارد و تا زمانی که فرزندتان آن را بخورد خراب می شود)، مغز ها، پاکت شیر کوچک (به جای شیر کاکائو)، خرما، حلوا، کلوچه و… به او بدهید. مضرات هله هوله ها را به او بیاموزید تا اگر همکلاسی هایش خوراکیهای او را مسخره کردند بتواند جواب آنها را بدهد.

تنقلات و خوراکی‌هایی که در کیف دانش‌آموزان به عنوان میان‌ وعده مدرسه برای زنگ تفریح می‌گذارید، بهتر است ترکیبی از انواع مواد پروتئینی ، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات باشند. بیشتر بچه‌ها تعداد وعده‌های توصیه شده برای خوردن غلات، میوه‌ها و سبزیجات را رعایت نمی‌کنند. ولی بدنشان به ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این مواد غذایی نیاز دارد.

تکنیک هایی برای غذا خوردن کودکان

همچنین ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و فشارخون در بزرگسالی با خوردن میوه و سبزیجات در دوران کودکی کاهش می یابد. این موضوع به دلیل وجود فیبر، ویتامین‌های آ و ث در این خوراکی های مفید برای مدرسه است.

علاوه بر این، مواد پروتئینی انرژی کودک را در ساعات حضور در مدرسه بالا نگه می‌دارند. سرو کردن میوه‌ها هم به صورت تازه (در صورت تکه‌ تکه کردن آنها)، هر چند گاهی اوقات چالش‌هایی به همراه دارد. مثلا میوه‌ها ممکن است تیره یا زود پژمرده شوند، ولی باز هم نسبت به خوراکی‌های غیرمجاز در مدرسه و تنقلات مصنوعی، فواید بیشتری دارند. در ضمن مقرون‌ به صرفه‌تر هم هستند.

میوه‌های خشک مناسب برای تغذیه در مدرسه شامل چه مواردی می‌شوند؟

میوه‌های خشک شده‌ مثل کشمش، زردآلو، سیب، زغال اخته، آناناس، خرما، توت خشک و … که قند کمی دارند یا در تهیه آن‌ها از افزود‌نی‌ها استفاده نشده است، انتخاب‌های خوبی برای میان وعده مدرسه به شمار می‌روند.

برای دیدن کانال یکتا پلاس کلیک کنید.

برای خرید شورت اضطراری چیدامه کلیک کنید.

برچسب ها:بچه

علیرضا سمیعی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.