بیماری پوستی افراد کهنسال

بیماری پوستی افراد کهنسال

بیماری پوستی افراد کهنسال

5 بیماری پوستی عجیب که افراد کهنسال را درگیر می کند:

1. بیماری کراتوز آکتینیک

یک بیماری پوستی است که بتعث تغییر رنگ و بافت پوست می شود. این بیماری اغلب در افراد بالای 40 سال و با پوست حساس به نور خورشید رخ می دهد. علائم آن شامل تغییر رنگ پوست به سفید، قهوه ای یا قرمز، تغییر بافت پوستبه صورت خشک و ریزش موی سر می شود. برخی از عوامل خطر شامل مواجهه با نور خورشید، سابقه تاریخچه خانوادگی برای ابتلا به بیماری هستند.درمان آن شامل استفاده از کرم های ضد آفتاب، لیزر و درمان های دارویی است.

2. بیماری کراتوز سبورئیک

یک بیماری است که با ایجاد لایه های سفید روی پوست، خارش و التهاب ایجاد می کند. این بیماری معمولا در مناطقی از پوست که مداوم روی فشار یا اصطحکاک است مانند پاها، دست ها، زانوها، آرنج ها، ایجاد می شود. درمان کراتوز سبوئیک شامل استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده، کرم های آنتی آلرژی و کرم های ضد التهاب است.

3. لکه های پیری

به لکه های کبدی نیز شهرت دارند و به صورت تخت و رنگ های قهوه ای خود را نشان می دهند و در اندام هایی که نور خورشید بیشتر به آنها تابیده شده است، دیده می شود.

بیماری پوستی افراد کهنسال

4. آنژیوم گیلاسی

یک بیماری پوستی است که با ایجادلکه های قرمز روشن و ظاهر شفاف باعث ایجاد خارش و سوزش می شود. از دلایل ایجاد این بیماری: تحریک نور خورشید، عدم تعادل در فعالیت سلول های پوستی و تحریک هورمون های جنسی می باشد. درمان آن شامل استفاده از کرم های ضدالتهاب، کرم های آنتی آلرژی و لوسیون های مرطوب کننده است.

5. منگوله پوستی

گونه ای خوش خیم است که در بخش هایی که پوست چین می خورد، مانند نواحی گردن، زیر بغل و کشاله ران دیده می شود. این منگوله های پوستی خطرناک نیستند.

برای دیدن کانال یکتا پلاس کلیک کنید.

برای دیدن فروشگاه یکتا پلاس کلیک کنید.

برچسب ها:بزرگسالپوست.

علیرضا سمیعی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.