IRT, تومان
  • IRR, ﷼
FOX v.1.4.2.2
مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان

مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان

👩🏼‍🦰👌محصولات یکتا پلاس👌👩🏼‍🦰

مدت زمان تماشای تلویزیون برای کودکان

 

تماشای تلویزیون و برنامه های کارتونی، جزو تفریحات ۹۹٪ کودکان است و از آنجایی که عموما حین تماشای تلویزیون، خبری از لجبازی و سر و صدای بچه ها نیست، والدین هم به شدت از این سرگرمی استقبال می کنند. اما پدر و مادرها باید بدانند این آرامشی که حین تماشای تلویزیون کودکان می گیرند، در آینده نه چندان دور چه قیمتی خواهد داشت؟!

قصد نداریم تلویزیون را برای تمام کودکان منع کنیم؛ چراکه تماشای تلویزیون برای بچه ها مزایای خودش را دارد. در این وبلاگ از فروشگاه یکتا پلاس می خواهیم شما والدین عزیز را با مدت زمان مناسب تماشای تلویزیون برای کودکان آشنا کنیم تا با یک مدیریت درست، کودک دلبندتان را از مزایای تلویزیون بهره مند و از معایب آن دور کنید.

عوارض بی رویه تماشای تلویزیون:

1. مشکلات بینایی: تماشای طولانی مدت تلویزیون می‌تواند به خستگی چشم و مشکلات بینایی منجر شود.
2. کاهش فعالیت بدنی: زمان زیاد نشستن و تماشا کردن می‌تواند باعث کاهش فعالیت بدنی و افزایش خطر چاقی شود.
3. اختلال در خواب: تماشای تلویزیون قبل از خواب ممکن است خواب کودکان را مختل کند.
4. تأثیر بر رفتار: محتوای تلویزیون می‌تواند بر رفتار و نگرش کودکان تأثیر بگذارد.

😎😎محصولات کودک یکتا پلاس😎😎

مدت زمان مجاز تماشای تلویزیون برای کودکان

محدوده مجاز تماشای تلویزیون برای کودکان زیر دو سال و کودکان بالای دو سال، با هم متفاوت است.

مدت زمان تماشای تلویزیون برای بچه های زیر ۲ سال:  تماشای تلویزیون برای بچه های زیر ۲ سال عملا زیان بار است؛ بنابراین مدت زمان مجاز تماشای تلویزیون برای کودکان زیر ۲ سال، برای با صفر ساعت می باشد.زیرا دو سال اول زندگی، مغز انسان بیشترین رشد را دارد. با تماشای تلویزیون، حرکت سریع محرکات نوری و صوتی، ذهن کودک را آشفته کرده و سبب بروز مشکل در تکامل مغز کودک می شود.

مدت زمان تماشای تلویزیون برای بچه های بالای ۲ سال: کودکان بالای ۲ سال مجاز به تماشای تلویزیون هستند؛ اما با مدت زمان محدود و زیر نظر مستقیم والدین.

مدت زمان مجاز تماشای تلویزیون برای کودکان ۳ تا ۵ سال :در طول یک شبانه روز، حداکثر ۲ ساعت است.

در این وبلاگ یکتا پلاس راهکارهایی برای کنترل زمان تماشای تلویزیون کودکان آورده‌ است :

1. تنظیم زمان مشخص: برای تماشای تلویزیون زمان‌های مشخصی تعیین کنید و به کودکان بگویید که در این زمان‌ها می‌توانند تلویزیون تماشا کنند.

2. ایجاد برنامه‌ریزی: یک برنامه روزانه برای فعالیت‌های مختلف شامل تماشای تلویزیون، بازی، مطالعه و ورزش تهیه کنید تا کودکان بدانند چه زمانی چه کاری انجام دهند.

3. تشویق به فعالیت‌های دیگر: کودکان را به فعالیت‌های خارج از خانه، مانند بازی در پارک یا ورزش، تشویق کنید تا زمان کمتری برای تماشای تلویزیون داشته باشند.

4. انتخاب محتوا: به کودکان کمک کنید تا برنامه‌های آموزشی و مفید را انتخاب کنند و از تماشای برنامه‌های نامناسب جلوگیری کنید.

5. مدل‌سازی رفتار: خودتان نیز به عنوان والدین یا سرپرست، زمان تماشای تلویزیون را کنترل کنید و به کودکان نشان دهید که فعالیت‌های دیگری نیز وجود دارد.

6. گفتگو و توضیح: با کودکان درباره اهمیت کنترل زمان تماشای تلویزیون صحبت کنید و به آن‌ها توضیح دهید که چرا این کار مهم است.

❤️❤️برای دیدن محصولات یکتا پلاس اینجا کلیک کنید.❤️❤️

😍😍برای خرید محصولات یکتا پلاس اینجا کلیک کنید.😍😍

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.