IRT, تومان
  • IRR, ﷼
FOX v.1.4.2.2
از بین بردن ترس از تاریکی در کودکان

از بین بردن ترس از تاریکی در کودکان

ترس از تاریکی

یکی از احساسات طبیعی در کودکان است و بسیاری از بچه‌ها در سنین مختلف با این ترس مواجه می‌شوند. این ترس معمولاً به دلیل تخیل فعال و عدم آگاهی از محیط اطراف است.معمولا کودکانی که شخصیت مضطربی دارند با این ترس‌ها ناتوان‌تر می‌شوند. این نوع ترس، زمان خواب می‌تواند یک کابوس کامل باشد به این صورت که ساعت‌ها طول بکشد تا به خواب بروند و در طول شب چندین بار بیدار شوند.

برای کمک به کودکان در مواجهه با این ترس، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. گفتگو: با کودک خود درباره ترس‌هایش صحبت کنید و به او اجازه دهید احساساتش را بیان کند.

2. نور ملایم: استفاده از چراغ خواب یا نور ملایم می‌تواند به کودک احساس امنیت بیشتری بدهد.

3. داستان‌های مثبت: خواندن داستان‌هایی که در آن‌ها شخصیت‌ها بر ترس‌هایشان غلبه می‌کنند، می‌تواند به کودک کمک کند.

4. تدریجاً مواجهه: به تدریج کودک را با تاریکی آشنا کنید و او را تشویق کنید تا در محیط‌های تاریک‌تر احساس راحتی کند.

5.سایه‌های ترسناک را در اتاق کودک از بین ببرید :برخی از لوازم منزل می‌توانند سایه‌هایی ایجاد کنند که موجب ترس کودکان در تاریکی شوند.

6. تشویق به استقلال: به کودک کمک کنید تا احساس کند که می‌تواند بر ترس‌هایش غلبه کند و مستقل باشد.

7. پاداش : وقتی کودک به تنهایی در تاریکی می خوابد یا با ترس هایش مقابله می کند  او را تشویق کنید و پاداش دهید.

8. به کودک سربزنید: به کودک خود بگویید که در اتاق بغلی هستید و سپس اگر از نبود شما می‌ترسد هر ۱۰ دقیقه تا زمانی که به خواب عمیق فرو می رود به او سر بزنید.

 

🌹🌹محصولات کودک یکتا پلاس🌹🌹

نکاتی درباره ی ترس از تاریکی:

1-هنگامی که چراغ خواب آنها روشن است با فرزندان خود در رختخواب بنشینید. از آنها بخواهید که به شما نشان دهند چه مناطقی از اتاق آنها را شب‌ها می‌ترساند. اگر سایه آشکاری وجود دارد، منبع سایه را پیدا کنید و آن را به فرزندان خود نشان دهید.

2-یکی از راه‌های از بین بردن ترس از تاریکی در کودکان، سرگرم کردن آنها با سایه‌ها در تاریکی است. برای مثال نمایش عروسکی سایه با دستان خود داشته باشید و اشکال مختلف را بسازید.

3-برای فرزندان خود توضیح دهید که تاریکی ترسناک است، زیرا ما نمی‌توانیم آنچه در اطراف‌مان وجود دارد، ببینیم. سعی کنید به آنها توضیح دهید که در تاریکی چیز ترسناکی وجود ندارد به فرزند خود بگویید «وقتی تخیلت سعی می‌کند تو را گول بزند، چراغ را روشن کن خودت می‌بینی که همه چیز سرجای خودش هست و هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد.»

4-از گفتن جملاتی مانند ترس ندارد خجالت بکش ،یا تنبیه کودکان و فرستادن آن ها به حمام و انباری و… دوره گذاری ترس را ریشه دار می کند از این کار پرهیز کنید.

🥰🥰محصولات کودک یکتا پلاس🥰🥰

 

با ترس کودکان از تاریکی چه کنیم؟

برخی اوقات کودکان چنان درگیر ترسشان می‌شوند که زندگی روزمره و بازی کردنشان مختل می‌شود. برای غلبه به این امر باید به درمان ترس کودکان از تاریکی بپردازیم. اگر فکر می‌کنید که کودک شما به شدت تحت تاثیر ترس از تاریکی است و این ترس ممکن است در آینده به یک فوبیا تبدیل شود و نمی‌دانید با ترس کودکان از تاریکی چه کنید باید به یک روانشناس کودک مراجعه کنید. روانشناس کودک می‌تواند به فرزند شما کمک کند تا اضطراب خود را مدیریت کند و والدین نیز می‌توانند استراتژی‌ها و راهکارهای مختلفی را در مراجعه به روانشناس بیاموزند.

محتوای مجله یکتا پلاس جنبه آموزشی و آگاهی داشته و جایگزین مراجعه به پزشک یا روانپزشک نیست.

😍😍برای دیدن محصولات یکتا پلاس اینجا کلیک کنید.😍😍

❤️❤️برای خرید محصولات کودک یکتا پلاس  اینجا کلیک کنید.❤️❤️

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.